QA.jpg

Rollco söker en Quality Manager

– Är du redo att ta vårt kvalitetsarbete till nästa nivå?

 

Om Rollco

Vi på Rollco är specialister på komponenter och lösningar för linjära rörelser. Sedan starten 1999 har vi vuxit till en internationell koncern med cirka 90 anställda och verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Taiwan och Italien. 

Som en del av Addtech-koncernen – en framgångsrik svensk företagsgrupp med över 3900 anställda – är vi i ständig tillväxt. Vår ambition? Att fortsätta expandera med fler produkter och nya marknader. Läs mer om Addtech på www.addtech.com.

Rollen

I rollen som Quality Manager är du nyckelpersonen som driver vårt kvalitetsarbete framåt. Du säkerställer att våra rutiner och processer levererar högsta produktkvalitet till våra kunder. Med ansvar för kvalitetskontroller, avvikelsehantering, kundreklamationer och löpande förbättringar blir du en central del av vår verksamhet.

Du rapporterar främst till vår Operations Manager, men fungerar också som stöd till VD i frågor som rör kvalitet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Övergripande ansvar för bolagets kvalitetsarbete. 
  • Utveckla och implementera processer som uppfyller interna standarder och externa regelverk. 
  • Underhålla och säkerställa efterlevnad av kvalitetsledningssystem. 
  • Genomföra interna och externa revisioner.
  • Hantera kunddeklarationer, hållbarhet och certifieringar.
  • Säkerställa kvalitetskontroller och identifiera förbättringsområden.
  • Samarbeta med leverantörer och kunder för att lösa kvalitetsbrister.
  • Dokumentera och granska interna arbetssätt.
  • Skapa rapporter och sammanställningar till ledningsgruppen.

Vem är du?

Du är en kommunikativ och lösningsorienterad person med en stark drivkraft att utveckla och förbättra. Din förmåga att prioritera och ta initiativ gör att du trivs i en roll med många kontaktytor.

Du behöver ha minst 5 års erfarenhet inom tillverkande industri. Du har relevant högskoleutbildning motsvarande lägst kandidatexamen. Du har gedigen erfarenhet och kunskap av att arbeta med kvalitetsledningssystem med fokus på kontinuerliga förbättringar

God kunskap om kvalitetsstandarder och verktyg som ISO 9001, ISO 14001 Hög IT-mognad, dvs. behärska Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen.

Dessutom har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Vad erbjuder vi?

Hos oss möts du av en positiv företagskultur med stark lagkänsla och ett nära samarbete mellan kollegor. Våra ledord – Customer, Care, Commitment – speglar vårt arbetssätt och engagemang för både kunder och medarbetare.

Vi erbjuder en nyckelroll i ett växande företag med goda utvecklingsmöjligheter, moderna lokaler nära Väla i Helsingborg och en arbetsmiljö som präglas av gemenskap och professionalitet.

Intresserad?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med start enligt överenskommelse.

Ansökan

Skicka ditt CV till career@rollco.se senast 2025-01-30.

Frågor?

Kontakta Lena Hallkvist på l.hallkvist@rollco.se.

Varmt välkommen med din ansökan!